7ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Πάντα πρώτα η παιδεία

ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
 
 

Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

robotics lab

Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα ER4STEM (Educational Robotics for STEM)

er4stem

Πιστοποίηση Ψηφιακής Ασφάλειας του Σχολείου μας

Συμμετοχή και 8η θέση στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής στην Ινδία

image7

3η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Με επιτυχία και με τη συμμετοχή σύσσωμου του συλλόγου διδασκόντων και των μαθητών του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκαν στις 03/10/2016 δράσεις και εκδηλώσεις στα πλαίσια της 3ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού με σύνθημα «Νιώσε τη χαρά της άθλησης χωρίς το άγχος της νίκης και το φόβο της αποτυχίας: Αθλητισμός- Δικαίωμα για όλους».

 

Πιο συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

  • Πεζοπορία στα στενά της παλιάς πόλης, περιοχή «Βαρούσι», ανάβαση στον λόφο του Προφήτη Ηλία και επιστροφή μέσα από το δασικό μονοπάτι. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία αθλούμενοι, να απολαύσουν τις ομορφιές της φύσης και τα στενά της παλιάς πόλης.
  • Οι μαθητές καθοδηγούμενοι από εξειδικευμένους προπονητές ?γυμναστές του γυμναστηρίου ATHLETICO FITNESS CLUB συμμετείχαν δυναμικά και με πολύ κέφι σε πρωτοποριακά προγράμματα BODY ATTACK και CROSS TRAINING, απολαμβάνοντας τα οφέλη της αερόβιας άθλησης και δοκιμάζοντας την αντοχή και τη φυσική τους κατάσταση.
  • Δημιουργία αφίσας από ομάδα μαθητών με σύνθημα «Αθλητισμός ? Δικαίωμα για όλους»

Νιώσαμε τη χαρά της άθλησης υλοποιώντας το σύνθημα της ημέρας και διασκεδάσαμε αθλούμενοι.
Για τον συντονισμό των δράσεων, υπεύθυνη ήταν η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας κα Αριστέα Καραμήτρου.
Να ευχαριστήσουμε τον υπεύθυνο του Γυμναστηρίου ATHLETICO FITNESS CLUB κο Γιάννη Κουλιεράκη καθώς και τους Γυμναστές-προπονητές Ιωάννα Ντέντε, Φένια Βότσιου και Γιώργο Μήτσα για την ανταπόκριση τους στο κάλεσμα μας.

Δράσεις γύρω από το προσφυγικό ζήτημα

Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος με θέμα "Πρόσφυγες-Μετανάστες" με υπεύθυνη την καθηγήτρια κ. Κόγια Μαρία πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

Θεατροπαιδαγωγική δράση από το πανελλήνιο Δίκτυο για το θέατρο στην εκπαίδευση με θέμα "Πρόσφυγες" από την εμψυχώτρια Χήρα Αντωνέλλα

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

Συνέντευξη από μετανάστρια


1.Από που κατάγεσαι;

Η καταγωγή μου είναι από την Αλβανία.

2.Πόσα χρόνια βρίσκεσαι στην Ιταλία;

Περίπου οκτώ χρόνια.

3.Για ποιους λόγους έχεις πάει στην Ιταλία;

Κυρίως για εργασία.

4.Ήταν επιλογή σου να εργαστείς στην Ιταλία;

Ναι. Ήταν δική μου επιλογή.

5.Έχεις συναντήσει εμπόδια στην ζωή σου στην Ιταλία;

Ναι. Έχω συναντήσει πολλά εμπόδια. Τα κυριότερα απ? αυτά είναι ότι όταν είσαι ξένος οι άλλοι σε κρίνουν επειδή δεν είσαι σαν κι αυτούς με αποτέλεσμα να μην μπορώ να προσαρμοστώ στην δουλειά. Τέλος όταν βρίσκεται κάποιος μόνος σε μια ξένη χώρα και μακριά από την οικογένειά του νιώθει φόβο και ανασφάλεια.

6.Τι δουλειά κάνεις;

Εργάζομαι σε νοσοκομείο. Είμαι νοσηλεύτρια.

7.Είναι καλό το ωράριο της δουλειάς σου;

Όχι δεν είναι. Γιατί πρέπει να αφιερώνω πολλές ώρες στη δουλειά μου. Υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί να δουλεύω το πρωί ή το μεσημέρι ή και ολόκληρο το βράδυ.

8.Ο μισθός σου σε καλύπτει;

Όχι δεν με καλύπτει διότι με δυσκολία βγαίνουν τα έξοδα λόγω των πολλών φόρων, το ρεύμα, το ενοίκιο κ.λπ. Η αγορά είναι ακριβή γι? αυτό είναι δύσκολο να ζήσει κάποιος μια άνετη ζωή.

9.Είσαι ευχαριστημένη με την ζωή σου;

Ναι. Είμαι γιατί πέτυχα στην ζωή μου αυτό που ήθελα και ονειρευόμουν.

10. Πως σε αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι στην Ιταλία;

Καλά. Στην αρχή δύσκολα λόγω το ότι είμαι ξένη προς αυτούς, αλλά τώρα μετά από χρόνια δεν με βλέπουν σαν ξένη και με θεωρούν δικιά τους.

11. Στο ζήτημα του ρατσισμού η σιωπή είναι λύση;

Θεωρώ ότι η σιωπή είναι λύση. Είναι καλύτερα να μην ασχολούμαστε με τους ρατσιστές και να μην μπλεκόμαστε με ανθρώπους που πρόκειται να μας βλάψουν.

12.Από την εμπειρία σου θεωρείς ότι οι Ιταλοί είναι ρατσιστές ;

Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία θεωρώ ότι είναι περισσότερο ρατσιστές ενώ τους νέους δεν τους απασχολεί αυτό το θέμα. Εγώ προσωπικά συνάντησα ανθρώπους που μου στάθηκαν.

"Προσφυγιά - Μετανάστευση": Ένα video των μαθητών της Α' Τάξης.

 

 

Το σχολείο συνεργάστηκε με το ΓΕΛ Καλαμπάκας και πραγματοποίησε εκδρομή στην Γερμανία, επισκέψεις σε συλλόγους μεταναστών. Υπεύθυνοι προγράμματος του 7ου ΓΕΛ Κόγια Μαρία, Αναγνώστου Ευάγγελος και Τζέλη Κωνσταντίνα.

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

Συμμετοχή του σχολείου μας με τρεις μαθήτριες της Ά Λυκείου : Χονδρού Ελένη, Πρίφτη Σάρα και Πρεμέτη Ευρυδίκη στην εκδήλωση που διοργάνωσε η ΔΔΕ Τρικάλων σε συνεργασία με το γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων με τίτλο ?Πες το με ένα ποίημα? στα πλαίσια της Παγκόσμιας ημέρας ποίησης και της Διεθνούς ημέρας για την κατάργηση του ρατσισμού και των φυλετικών διακρίσεων την Δευτέρα 21/3/2016 μπροστά στο δημαρχείο. Οι μαθήτριες έγραψαν ποιήματα για τους πρόσφυγες.

 

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

 

·      

Πανοραμική λήψη της πόλης των Τρικάλων από την ομάδα SER-7 του 7ου ΓΕΛ Τρικάλων

Ο Αποστόλης, ο Λαυρέντης, ο Πάτροκλος και ο Στέφανος μαθαίνουν να πετάνε το Drone (τετρακόπτερο) της DJI (Phantom 3) το οποίο κέρδισε το σχολείο μας και μάς προσφέρουν μερικές πανοραμικές εικόνες από την πόλη των Τρικάλων. Οι λήψεις έγιναν την Κυριακή 06/03/2016 από το πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου.

Απολαύστε το video σε Υψηλή Ευκρίνεια (HD-High Definition)!!!

 

Θεατροπαιδαγωγική Δράση στα πλαίσια Ερευνητικής Εργασίας

Την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016 στα πλαίσια της Ερευνητικής Εργασίας με θέμα «Πρόσφυγες και Μετανάστες» που υλοποιείται από ομάδα παιδιών της Α? Λυκείου πραγματοποιήθηκε Θεατροπαιδαγωγική δράση από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το θέατρο στην εκπαίδευση, με θέμα «Πρόσφυγες» από την εμψυχώτρια κα Χήρα Αντωνέλα.

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2016 - Safer Internet Day 2016

Στα πλαίσια της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας οι εξής δράσεις:

  1. Με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών του σχολείου μας για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου αλλά και γενικά της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητές του σχολείου ανέλαβαν δράση για ένα καλύτερο Διαδίκτυο.

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

Διαβάστε περισσότερα: Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2016 - Safer Internet Day 2016

Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (28 Ιανουαρίου 2016)

Το σχολείο μας, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, δημιούργησε ένα σχέδιο μαθήματος με δραστηριότητες που στόχο έχουν να ενημερώσουν τους μαθητές σχετικά με το τι είναι τα προσωπικά τους δεδομένα, ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν και πως μπορούν να προστατευθούν. Ακολουθεί το σχέδιο μαθήματος.

 

Ακολουθούν δύο παρουσιάσεις με 5+5 συμβουλές για την προστασία της ιδιωτικότητας.

 

ΚΑ Σύνοδος της Βουλής των Εφήβων 2015-2016

Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία διοργανώνει σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Βουλή των Εφήβων».

Γενικός στόχος του προγράμματος είναι η εξοικείωση των μαθητών με τον ρόλο και τη λειτουργία του Κοινοβουλίου, η ανάδειξη της σημασίας των δημοκρατικών θεσμών στη σύγχρονη κοινωνία, αλλά και της αξίας της συμμετοχής του πολίτη στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Υπενθυμίζεται ότι τα δύο τελευταία χρόνια εφαρμόστηκαν με επιτυχία σημαντικές καινοτομίες στη δομή του προγράμματος:

Διαβάστε περισσότερα: ΚΑ Σύνοδος της Βουλής των Εφήβων 2015-2016

"Η Ώρα του Κώδικα" στο 7ο ΓΕΛ Τρικάλων

Ώρα του Κώδικα? (Hour of Code) είναι μια ωριαία εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών (προγραμματισμό), σχεδιασμένη να απομυθοποιήσει κώδικα και να δείξει ότι καθένας μπορεί να μάθει τα βασικά. Πρόκειται για ένα παγκόσμιο γεγονός το οποίο γίνεται από 07/12/2015 έως και 13/12/2015. Συμμετέχουν πάνω από 180 χώρες και πάνω από 100 εκατομμύρια μαθητές.

Slide background

Οι μαθητές του σχολείου δημιουργούν

την δική τους "Ώρα του Κώδικα"

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

Όπως και κάθε χρόνο έτσι και φέτος το σχολείο μας συμμετείχε  στην «Ώρα του Κώδικα» (Hour of Code) με μία σειρά δράσεων οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στο Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του σχολείου. Οι δράσεις αυτές είχαν ως βασικό στόχο τη χρήση της ρομποτικής για την εισαγωγή των μαθητών στο προγραμματισμό. Πιο συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

Διαβάστε περισσότερα: "Η Ώρα του Κώδικα" στο 7ο ΓΕΛ Τρικάλων

Συμμετοχή του 7ου ΓΕΛ Τρικάλων στο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα ER4STEΜ (Educational Robotics for STEM)

To STEM (Science Technology Engineering Mathematics - Επιστήμη Τεχνολογία Μηχανική Μαθηματικά) είναι η διαθεματικότητα στις Θετικές Επιστήμες, δηλαδή η προσπάθεια να διδάξει κάποιος πολλαπλά εκπαιδευτικά αντικείμενα με κοινές δραστηριότητες. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ρομποτική η οποία βοηθάει στη σύλληψη γνώσεων από πολλαπλά εκπαιδευτικά αντικείμενα.

Στα πλαίσια του STEM, το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) υλοποιεί το πρόγραμμα ER4STEM στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας. Το ER4STEM χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) στα πλαίσια του Horizon 2020 (the EU Framework Programme for Research and Innovation) και σκοπεύει να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα για το STEM, το οποίο θα αξιοποιήσει τις υπάρχουσες Ευρωπαϊκές προσεγγίσεις ως βάση για να εισαγάγει στην εκπαιδευτική διαδικασία καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας της ρομποτικής, μέσα από ένα λειτουργικό και εννοιολογικό πλαίσιο. Σε συνεργασία με το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας θα εκπονηθούν ειδικά εργαστηριακά μαθήματα με επιστημονική προσέγγιση στο πεδίο ενδιαφέροντος, θα ενσωματώσουμε στοιχεία και έννοιες του STEM, τα οποία με τη σειρά τους προσδοκούμε να επηρεάσουν τη στάση των μαθητών απέναντι στις φυσικές επιστήμες, στα μαθηματικά και να τους προσφέρουν μεταγνωστικές δεξιότητες.

Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν τρία δίωρα εκπαιδευτικά εργαστήρια (workshops) στο Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του σχολείου μας.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Ρομποτικής στο 7ο ΓΕΛ Τρικάλων

Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Ρομποτικής (23/11-29/11), εικοσιπέντε μαθητές του σχολείου μας που συμμετέχουν στην Ερευνητική Εργασία «Ρομποτική: Σχεδιάζω, Δημιουργώ, Προγραμματίζω», χωρισμένοι σε 6 ομάδες (ROBOMANIACS, ROBONERDS, ROBOTDEALERS, BRAINIACS, ROBOLICIUS και SABOTAGE) κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν ένα ρομπότ για την ακολουθία μαύρης γραμμής (line follower) στο Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του σχολείου μας.

Συγκεκριμένα:

-Αρχικά αφού έγινε μία παρουσίαση για το πρόβλημα (ακολουθία μαύρης γραμμής) οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν τι θα έπρεπε να ενσωματώσουν στο ρομπότ ώστε να ακολουθεί τη μαύρη γραμμή (αισθητήρα χρώματος) και πως θα ήταν αυτό εφικτό με βάση την εμπειρία τους από τον πραγματικό κόσμο.

- Στη συνέχεια τα μέλη κάθε ομάδας κλήθηκαν να ενσωματώσουν στο δικό τους ρομπότ τον αισθητήρα χρώματος και να κάνουν μετρήσεις στη πίστα προκειμένου να ξεκινήσουν τον προγραμματισμό. Οι μετρήσεις είχαν ως στόχο να διαπιστώσουν οι μαθητές πως ο αισθητήρας χρώματος αντιλαμβάνεται το λευκό και πως το μαύρο.

- Τέλος κάθε ομάδα προγραμμάτισε το δικό της ρομπότ ώστε να είναι ικανό να ακολουθεί τόσο μία καμπύλη μαύρη γραμμή όσο και μία ευθεία μαύρη γραμμή.

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

Διαβάστε περισσότερα: Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Ρομποτικής στο 7ο ΓΕΛ Τρικάλων

Συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα "Oracle Raspberry Pi Weather Station for School" (Δημιουργία μετεωρολογικών σταθμών για σχολεία)

raspberry piweatherΤο σχολείο μας είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι είναι ένα από τα 1000 σχολεία στον κόσμο που θα λάβουν δωρεάν το Μετεωρολογικό Σταθμό Raspberry Pi (Oracle Raspberry Pi Weather Station for Schools), ενός φιλόδοξου έργου που θα ενώσει τις προσπάθειες σχολείων σ? ένα διεθνές επιστημονικό πείραμα. To Raspberry Pi, στο οποίο θα στηρίζεται ο μετεωρολογικός σταθμός, είναι ένα πλήρης υπολογιστής σε μέγεθος περίπου πιστωτικής κάρτας.

Ο συγκεκριμένος Μετεωρολογικός Σταθμός αποτελεί σύμπραξη της Raspberry Pi Foundation και της Oracle Academy, ενώ σκοπός του είναι να μάθουν οι μαθητές να κατασκευάζουν και να λειτουργούν τον δικό τους μετεωρολογικό σταθμό, ώστε να αποκτήσουν πολύτιμες δεξιότητες και γνώσεις στους τομείς του Προγραμματισμού, της Μετεωρολογίας και της Γεωγραφίας.

Διαβάστε περισσότερα: Συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα "Oracle Raspberry Pi Weather Station for School" (Δημιουργία μετεωρολογικών σταθμών για σχολεία)

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα στο 7ο ΓΕΛ Τρικάλων

Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα, στο σχολείο μας υλοποιήθηκαν δράσεις που ως στόχο είχαν να δείξουν την εφαρμογή του προγραμματισμού στην λήψη περιβαλλοντικών μετρήσεων, να αποδείξουν ότι ο προγραμματισμός είναι για όλους και να κινητοποιήσουν τους μαθητές εφαρμόζοντας το προγραμματισμό σε καινοτόμες συσκευές όπως τα τετρακόπτερα (drones). Πιο συγκεκριμένα υλοποιήθηκαν οι εξής δράσεις.

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

Δράση 1η: Στις 15/10/2015, στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα (Europe Code Week), μαθητές της Β? τάξης του σχολείου μας ήρθαν σε επαφή και γνώρισαν τον μικροελεγκτή ?Arduino?. Πρόκειται για έναν μικροελεγκτή που προγραμματίζεται σε γλώσσα προγραμματισμού (Wiring) και επιτρέπει την λήψη και επεξεργασία σημάτων από διάφορους αισθητήρες που ελέγχουν περιβαλλοντικές, και όχι, μόνο συνθήκες.

Διαβάστε περισσότερα: Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα στο 7ο ΓΕΛ Τρικάλων

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

afisa hmera sxolikou athlitismouΗ Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού για το τρέχον σχολικό έτος (5 Οκτωβρίου 2015) έχει  θεματικό άξονα:  «Σχολικός Αθλητισμός - Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα».  Ο στόχος αυτής της δράσης είναι διακριτός καθώς ορίζεται ευθύς εξ αρχής από τον τίτλο του θεματικού άξονα και είναι  η μάθηση δια της συμμετοχής.

Ο απώτερος σκοπός  είναι η επαφή με τα Ολυμπιακά ιδεώδη τα οποία αναφέρονται σε αρχές και αξίες όπως :
α) η  ευγενής άμιλλα ( ευ αγωνίζεσθαι)
β) η ισότητα
γ) η αλληλεγγύη
δ) η  συναδέλφωση και η ειρήνη
ε) η  επιδίωξη, όχι τόσο υλικών αλλά, πρωτίστως, ηθικών και ψυχικών απολαβών.

Hydrobot Argolith - Oι πρώτες υποβρύχιες λήψεις του Ληθαίου ποταμού

Στις 19/04/2015 πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες υποβρύχιες λήψεις από το Hydrobot Argolith στα νερά του Ληθαίου ποταμού. Το παρακάτω βίντεο δείχνει τις εικόνες που κατέγραψε η υποβρύχια κάμερα του Argolith. Οι δοκιμές έγιναν στο τμήμα του ποταμού που διέρχεται πίσω από την Εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου.

 

Επίσης έγινε η πρώτη προσπάθεια προσαρμογής του Arduino σε πραγματικές συνθήκες ώστε να μπορέσουμε να αντλήσουμε μετρήσεις θερμοκρασίας και φωτεινότητας του νερού. Συγκεκριμένα ενσωματώθηκε το Arduino στο πίσω μέρος του Argolith. Οι πρώτες μετρήσεις έδειξαν ότι υπάρχει μεταβολή της φωτεινότητας σε σχέση με το βάθος και η θερμοκρασία του νερού (μέσος όρος) είναι στους 17,3 βαθμούς Kελσίου.

Εξερευνώντας το Arduino

Περιμένοντας την αδιάβροχη θήκη του Arduino, την οποία θα ενσωματώσει στο ArgoLith, η ομάδα υδρορομποτικής πειραματίστηκε με την κατασκευή κυκλωμάτων με χρήση Arduino.  Το Arduino είναι ένας μικροελεγκτής που έχει την ιδιομορφία πως είναι πολύ εύκολα προγραμματίσιμος ώστε να εκτελεί βασικές λειτουργίες.

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background

Για παράδειγμα, μπορεί να:

  • ανάβει το θερμοσίφωνα από το κινητό σας ή με μια εντολή στο web
  • μετρά ερεθίσματα του περιβάλλοντος (π.χ. θερμοκρασία, φωτεινότητα)
  • ενημερώνει με SMS όταν έχετε φακέλους στο γραμματοκιβώτιό σας
  • καταγράφει τους παλμούς της καρδιάς σας όταν πηγαίνετε για jogging

Η ομάδα υδρορομποτικής του σχολείου μας ασχολήθηκε με:
1. Δημιουργία κυκλώματος με το οποίο μετράμε θερμοκρασία χρησιμοποιώντας τον αισθητήρα θερμοκρασίας. Κατασκεύασε το κύκλωμα και προγραμμάτισε το Arduino ώστε να μετρά την θερμοκρασία. Ο προγραμματισμός έγινε σε γλώσσα Wiring (μία παραλλαγή της C++).

2. Ενσωμάτωση οθόνης υγρών κρυστάλλων LCD, στην οποία εμφανιζόταν οι ενδείξεις της θερμοκρασίας. Δημιουργία του αντίστοιχου κυκλώματος και εμφάνιση της θερμοκρασίας σε οθόνη υγρών κρυστάλλων.
Στο Argolith θα γίνονται περίπου οι ίδιες μετρήσεις, αλλά θα καταγράφονται σε κάρτα μνήμης MicroSD και δεν θα εμφανίζονται σε οθόνη υγρών κρυστάλλων.

Οι πρώτες υποβρύχιες λήψεις του Hydrobot Argolith

Η Ομάδα Υδρορομποτικής του σχολείου μας κάνει τις πρώτες υποβρύχιες λήψεις από τον Αγιαμονιώτη ποταμό. Το Hydrobot "Argolith" εξερευνά και καταγράφει εικόνες από το βυθό του ποταμού.

 

Συμμετοχή του 7ου ΓΕΛ Τρικάλων στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα "Open Discovery Space"

open discovery scienceΤο σχολείο μας, σύμφωνα με την απόφαση 05/20-01-2015 του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, είναι μία από τις 121 σχολικές μονάδες της χώρας μας που συμμετέχουν σε εθνικού επιπέδου δράσεις, στο πλαίσιο υλοποίησης του Ευρωπαϊκού έργου "Open Discovery Space".

Το έργο Open Discovery Space (http://www.opendiscoveryspace.eu/) αποτελεί μια συντονισμένη πανευρωπαϊκή προσπάθεια με στόχο την ενθάρρυνση και υποστήριξη των σχολείων της Ευρώπης για την αξιοποίηση ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού στη διδασκαλία. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του Policy Support Program (PSP) και υλοποιεί τους βασικούς στόχους της «Digital Agenda for Europe - Action 68».

Διαβάστε περισσότερα: Συμμετοχή του 7ου ΓΕΛ Τρικάλων στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα "Open Discovery Space"

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων ? European Youth Parliament (Ε.Κ.Ν. ? E.Y.P.)

H μαθήτρια του σχολείου μας Κοσβύρα Ισιδώρα, με συνοδό την κα Τζέλη Κωνσταντίνα, συμμετέχει στις εργασίες για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων οι οποίες ξεκίνησαν στη Θεσσαλονίκη στις 19/12/2014 και θα ολοκληρωθούν στις 21/12/2014.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων ? European Youth Parliament (Ε.Κ.Ν. ? E.Y.P.) είναι ένας θεσμός που καθιερώθηκε το 1987 στο Φοντενεμπλό της Γαλλίας με στόχο, να προωθήσει την ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση.

Σκοπός του είναι να δώσει σε μαθητές Λυκείου την ευκαιρία να αποκτήσουν μια πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα που ενισχύουν την κατάρτιση των μελλοντικών Ευρωπαίων Πολιτών και συμβάλλουν στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Στα προγράμματα αυτά, οι νέοι Ευρωπαίοι εκφράζουν ελεύθερα τις προσωπικές τους απόψεις, ενώ καλούνται να πάρουν θέση πάνω σε επίκαιρα θέματα μέσα σε ένα χώρο πολιτικοποιημένο, ανεπηρέαστο ωστόσο από τα εκάστοτε κομματικά συμφέροντα. Έτσι, τους δίνεται η ευκαιρία να συμμετέχουν σε μια πρακτική, ρεαλιστική εμπειρία προσομοίωσης των λειτουργιών και της διαδικασίας λήψης αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα "Βουτώντας με το Hydrobot στα νερά του Ληθαίου"

Το σχολείο μας μέσω του συγκεκριμένου περιβαλλοντικού προγράμματος συμμετέχει στο πρόγραμμα Hydrobot (υδρορομποτική) του ιδρύματος Ευγενίδου.

Slide background

Το 7ο ΓΕΛ Τρικάλων

παρουσιάζει

σε συνεργασία με το ίδρυμα Ευγενίδου

το Hydrobot

Το Ίδρυμα Ευγενίδου το οποίο σε συνεργασία με το εργαστήριο Sea Grant του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (MIT), φέρνει στην Ελλάδα το Hydrobot, ένα πρόγραμμα θαλάσσιας ρομποτικής βασισμένο στο SeaPerch.

Το SeaPerch είναι ένα πρωτότυπο πρόγραμμα ρομποτικής, μέσω του οποίου εκπαιδεύονται οι καθηγητές ? και με τη σειρά τους εκπαιδεύουν τους μαθητές τους ? στην κατασκευή ενός υποβρύχιου ROV (remotely operated vehicle ? τηλεκατευθυνόμενου οχήματος). Το πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε στο  MIT Sea Grant (MITSG) το 2003, έχει ως στόχο να κινήσει το ενδιαφέρον  των μαθητών για τις επιστήμες, την τεχνολογία και τις εφαρμογές τους.

Το πρόγραμμα αναπτύχθηκε πάνω στο υλικό που παρουσιάζεται στο βιβλίο με τίτλο ?Build Your Own Under Water Robot and Other Wet Projects? των Harry Bohm και Vickie Jensen. Χρησιμοποιώντας ως βάση αυτό το απλό σχέδιο, ο Dr. Tom Consi (ένας πρώην μεταδιδακτορικός φοιτητής του MITSG) εισήγαγε το SeaPerch ROV στο τμήμα Ναυπηγών του MIT παρουσιάζοντάς το σε ένα σεμινάριο, το οποίο στη συνέχεια εξελίχθηκε σε αυτό που σήμερα είναι γνωστό ως ?Discover Ocean Engineering Program? για τους νέους φοιτητές του MIT.

Τα Hydrobots, τα ρομπότ του νερού, είναι εδώ για να συναρπάσουν μικρούς και μεγάλους φίλους της ρομποτικής, της ναυπηγικής, των ηλεκτρονικών, των κατασκευών και όχι μόνο. Φτιαγμένα από απλά υλικά, τα Ηydrobots δίνουν την ευκαιρία στους λάτρεις των κατασκευών να φτιάξουν ένα τηλεχειριζόμενο υποβρύχιο όχημα, το οποίο μπορεί να πάει όσο βαθιά επιθυμεί ο δημιουργός του για να εξερευνήσει τον πυθμένα της θάλασσας, της λίμνης ή του ποταμού. Με τη βοήθεια αισθητήρων και άλλων συσκευών που μπορεί να προσθέσει ο δημιουργός του, το Hydrobot μπορεί να κάνει μετρήσεις βάθους, να λάβει δείγματα νερού για ανάλυση, αλλά και να τραβήξει μοναδικές υποθαλάσσιες φωτογραφίες ή video.

Συμμετοχή μαθητών του 7ου Λυκείου Τρικάλων σε ημερίδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Την Τρίτη 25 Ιουνίου 2013 πραγματοποιήθηκε ημερίδα για τους καθηγητές Πληροφορικής του Ν. Τρικάλων με θέμα  «Τα ρομπότ, οι Φίλοι μας» στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου ΕΠΑΛ Τρικάλων. Σε αυτήν συμμετείχαν ως εισηγητές και τέσσερις μαθητές της Β? τάξης του 7ου Λυκείου Τρικάλων, οι Σκρέκα Αλεξάνδρα, Σταμούλη Γεωργία, Χονδρός Κωνσταντίνος και Τσιούλης Αθανάσιος, οι οποίοι παρουσίασαν την εφαρμογή που υλοποιήθηκε στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας κατά το σχολ. έτος 2012-2013 και είχε ως θέμα «Εκπαιδευτική Ρομποτική και Προγραμματισμός».

Οι μαθητές πραγματικά εντυπωσίασαν το ακροατήριο και απέσπασαν πολλάκις το αυθόρμητο χειροκρότημά του. Η προσπάθειά τους ήταν αξιέπαινη και παραδειγματική. Καθοδηγητής τους, ο καθηγητής Πληροφορικής του σχολείου, κ. Βασίλειος Σπάχος, υπεύθυνος για την  υλοποίηση της προσπάθειας.

 

 

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

 

Sxoliko diktyo

 

Επικοινωνήστε μαζί μας

Για να έρθετε σε επικοινωνία με το προσωπικό του σχολείου:

 
  • Τηλέφωνα: 2431037837,2431033554

Ο καιρός στην πόλη μας

Βρίσκεστε εδώ: Home Δραστηριότητες Εκπαιδευτικά Προγράμματα