Το 7ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων συμμετείχε στην εκδήλωση «Παρουσιάσεις Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Σχολικών Μονάδων Θεσσαλίας», η οποία διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας στο Μουσείο Τσιτσάνη στα Τρίκαλα, την Παρασκευή 14-10-2022. Το σχολείο μας εκπροσώπησαν οι μαθήτριες της Β΄ τάξης Τσατσαρώνη Έλενα και Φούφα Μαρία, συνοδευόμενες από τον Διευθυντή του Αζέλη Αγαθοκλή. Παρουσίασαν το πρόγραμμα Erasmus+ KA229, με τίτλο «History teaches us nothing!? – Europe and migration in the past, present and future” = Δεν μας διδάσκει τίποτε η Ιστορία!; – Ευρώπη και μετανάστευση στο παρελθόν, παρόν και μέλλον, το οποίο υλοποιήθηκε διαδικτυακά λόγω της πανδημίας. Στα πέντε λεπτά που είχαν στη διάθεσή τους οι μαθήτριες διεξήλθαν ενδεικτικά βασικά στοιχεία του προβληματισμού και της υλοποίησης του προγράμματος, με τη βοήθεια ενός αρχείου παρουσιάσεων το οποίο συγκρότησαν σε συνεργασία με τις καθηγήτριες του σχολείου Λυγούρα Ανδρομάχη, Καραμήτρου Αριστέα και Μπαρούτα Γεωργία, ενώ την υλοποίηση του προγράμματος υποστήριξε ευρύτερη παιδαγωγική ομάδα. Το σχολείο μας είχε την τιμή να παρουσιάσει την εργασία του ενώπιον της Υπουργού Παιδείας, των εκπροσώπων των πολιτικών και αυτοδιοικητικών αρχών, της Περιφερειακής Διευθύντριας Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, του Οργανωτικού Συντονιστή του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας και των Διευθυντών Εκπαίδευσης Θεσσαλίας.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν δύο ακόμη σχολεία, ένα από τη Γερμανία και ένα από την Τουρκία. Το πρώτο, το οποίο ήταν μάλιστα συντονιστής του προγράμματος, είναι το «Geschwister-Scholl-Gymnasium (GSG)». Το δεύτερο είναι ιδιωτικό και πρόκειται για το σχολείο Altın Eğitim, από την Τουρκία.
Το πρόγραμμα αναφέρεται στο μεταναστευτικό-προσφυγικό ζήτημα, το οποίο εκδηλώνεται ήδη από την αρχαιότητα στην περιοχή μας. Η μετανάστευση αποτελεί θέμα κεντρικής σημασίας για την Ευρώπη και τους μεμονωμένους ανθρώπους της. Οι θεσμοί αγωνίζονται να βρουν τρόπους διαχείρισης και τα άτομα προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την ιδέα μιας συνεχώς μεταβαλλόμενης Ευρώπης. Αυτό συμβαίνει όχι μόνο στην παρούσα κατάσταση, αλλά και στο παρελθόν. Σίγουρα, η μετανάστευση αποτελεί βασικό στοιχείο του τρέχοντος πολιτικού διαλόγου και η διαχείρισή του είναι ιδιαίτερα αμφισβητήσιμη. Οι τρεις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αντιμετωπίζουν το ζήτημα με διαφορετική οπτική κι αυτό κατέστησε ενδιαφέροντα τον διάλογο μεταξύ των μαθητών για το ζήτημα. Μια εποικοδομητική συζήτηση μεταξύ των συμμετεχόντων θα μπορούσε να συμβάλει και να προετοιμάσει το δρόμο για κοινές μελλοντικές τακτικές και λύσεις. Η εργασία των μαθητών στηρίχτηκε στην έρευνα και τη συζήτηση. Γενικότερα οι μαθητές εκπαιδεύτηκαν στην έρευνα, την ομαδική εργασία και τον διάλογο με συνομήλικους από άλλες χώρες με διαφορετικό εκπαιδευτικό και πολιτισμικό υπόβαθρο, πράγμα το οποίο τους προσέφερε γνώσεις, ωριμότητα και σημαντικές εμπειρίες. Επίσης πληροφορήθηκαν διεξοδικά για τον τρόπο προσέγγισης του μεταναστευτικού και προσφυγικού ζητήματος από τις τρεις συνεργαζόμενες στο πρόγραμμα χώρες, ενώ είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν και με ένα σχετικό πρόβλημα εξελισσόμενο κατά τη διάρκεια του προγράμματος, τον πόλεμο στην Ουκρανία και τα συνακόλουθα προσφυγικά ρεύματα, πράγμα το οποίο τους βοήθησε να συνειδητοποιήσουν αμεσότερα και συνακολούθως καλύτερα το πρόβλημα.